فرود قوهای فریادکش در تالاب انزلی

به گزارش پسرک کامپیوتری، حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ده ها قوی فریادکش به تالاب بین المللی انزلی، اظهار کرد: در روزهای اخیر با سرد شدن هوا، دستجات متعدد قوی فریادکش در بخش های مختلف تالاب انزلی به ویژه تالاب سلکه مشاهده شده اند.

فرود قوهای فریادکش در تالاب انزلی

وی پیش بینی کرد با سردتر شدن هوا شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به ویژه قوها در استان خواهیم بود و اضافه کرد: این پرندگان برای زمستان گذرانی به تالاب های استان مهاجرت می نمایند و اغلب تا اواخر زمستان در استان می مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به مشاهده پرندگان دیگر آبزی همانند غاز خاکستری، پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب پا، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روزهای اخیر اطلاع داد و گفت: پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا یکی از مهمترین زیستگاه زمستان گذرانی این پرندگان است.

عشوری توضیح داد: هرگونه شکار و صید پرندگان از جمله قوها در امسال نیز ممنوع بوده و با شکارچیان و متخلفان به طور قاطع و بدون اغماض برخورد قانونی می گردد.

سه گونه قوی گنگ، قوی فریادکش و قوی کوچک در ایران و استان دیده می شوند و تالاب انزلی یکی از مهمترین زیستگاه های زمستان گذرانی این گونه ها در استان است.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آذر 1402 بروزرسانی: 27 آذر 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2234

به "فرود قوهای فریادکش در تالاب انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرود قوهای فریادکش در تالاب انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید