رگبار و رعد و برق در ارتفاعات جنوب کشور، از دره نوردی بپرهیزید

به گزارش پسرک کامپیوتری، صادق ضیاییان درباره شرایط ارتفاعات و کوهستان های کشور طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و آدینه (9 و 10 شهریور) درساعات بعدازظهر و غروب بارش های پراکنده و همرفتی و رعد و برق بعلاوه احتمال تگرگ در ارتفاعات البرز و شمال غرب، در سایر منطقه ها کشور استقرار هوای پایدار همراه با وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق موقتی برای ساعات بعدازظهر آدینه در ارتفاعات جنوب کرمان و بخش هایی از هرمزگان پیش بینی می گردد.

رگبار و رعد و برق در ارتفاعات جنوب کشور، از دره نوردی بپرهیزید

وی درباره شرایط جوی ارتفاعات تهران گفت: تهران نیز طی ساعات اولیه روز آفتابی، از ظهر به بعد افزایش ابر و افزایش سرعت باد در ارتفاع بیش از 3000 متر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در شرایط جوی حاکم در مناطقی که بارش های رگباری دارند به ویژه طی ساعات بعدازظهر، رعایت زمان بندی صعود برای اجتناب از روبرو شدن با ناپایداری های ساعات بعدازظهر لحاظ گردد.

وی اضافه کرد: برای نیمه جنوبی کشور و ارتفاعات زاگرس و شرق با توجه به پایداری جو، تمهیدات لازم برای کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز اتخاذ گردد بعلاوه به همراه داشتن مایعات کافی جهت اجتناب از گرمازدگی روز توصیه می گردد.

ضیاییان درپایان توضیح داد: با توجه به وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق به ویژه در ارتفاعات البرز، دره نوردی در ساعات بعدازظهر مخاطره آمیز است.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2217

به "رگبار و رعد و برق در ارتفاعات جنوب کشور، از دره نوردی بپرهیزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار و رعد و برق در ارتفاعات جنوب کشور، از دره نوردی بپرهیزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید